Studenti za poznáním i vzděláváním v Anglii

16.12.2015

SŠIS se jako mnoho jiných škol v ČR zapojila do projektu EU Výzva 56 „Dejme jazykům zelenou“ a dostala dotace na zahraniční jazykově-vzdělávací pobyty pro žáky v zemi, kde je vyučovaný jazyk zároveň jazykem oficiálním.

V adventním čase,  ve dnech 7. - 13. 12. 2015, se tak 20 vybraných studentů všech oborů SŠIS zúčastnilo jazykově-vzdělávacího pobytu v jihozápadní Anglii. Naší cílovou destinací se stalo malebné přístavní městečko Ilfracombe v anglickém hrabství Devon.

Po náročné cestě autobusem a přejezdu přes La Manche trajektem jsme po 27 hodinách konečně dorazili do místa pobytu. Naše první kroky vedly po útesech do přírodní rezervace Hillsborough, odkud jsme měli možnost vidět celé Ilfracombe. Už tyto první pohledy slibovaly nezapomenutelný týden v typickém anglickém městečku. Dále jsme si prošli centrum městečka, přístav, nafotili si dominantu města (těhotnou sochu) a v muzeu řemesel jsme poznávali život na anglickém venkově, včetně místní fauny a flóry.

Znaveni po dlouhé cestě a prozkoumávání města jsme už netrpělivě vyčkávali na naše hostitelské rodiny. Ubytování studentů i učitelů bylo totiž zajištěno v hostitelských rodinách a díky tomu jsme měli příležitost poznat běžný, každodenní způsob života anglických rodin, stravovací návyky i zlepšovat naši angličtinu při konverzaci s rodinami. Zjistili jsme, že místní lidé jsou neskutečně zdvořilí, milí a ochotní, často nás brali jako členy vlastní rodiny a starali se o nás s maximální péčí.

Další den ráno jsme poprvé zamířili do místní jazykové školy Channel School of English. Byli jsme rozděleni do 3 skupin dle úrovně našich jazykových znalostí a dovedností. Každý den nás čekaly tři šedesátiminutové lekce s různými lektory. Probírali jsme rozmanitá a zajímavá témata (např. využití a znečištění oceánů, J. F. Kennedy, naše preference apod.), jejichž prostřednictvím jsme zdokonalovali naši angličtinu. Důraz byl kladen zejména na rozvíjení komunikativních dovedností. Absolvovali jsme celkem 9 lekcí a na konci získali certifikát deklarující úroveň naší angličtiny dle Evropského referenčního rámce pro jazyky.

Každý den odpoledne jsme po výuce vyráželi na výlety. První výlet byl do národního parku Exmoor na pobřeží Bristolského kanálu. Měli jsme možnost obdivovat nádhernou místní přírodu i malá městečka Lynton a Lynmouth, které leží na pobřeží v národním parku. Další den jsme se vydali za poznáním i vánočními nákupy do města Barnstaple. Nejkrásnější výlet byl do rybářské vesničky Clovelly, kde se místním podařilo zachovat atmosféru konce 19. století, pro které byly typické strmé uličky s bílými domky, v adventní době nádherně vánočně nazdobené. Vesnice byla rovněž proslavena dílem Charlese Dickense.

Poslední den našeho zájezdu nás čekal výlet do samého srdce Anglie – do hlavního města Londýn. Zde jsme během jediného dne viděli všechny nejvýznamnější památky při pěší prohlídce i z lodičky při projížďce po Temži. Vychutnali jsme okouzlující vánoční atmosféru a užili si nádherně nazdobenou metropoli.

Plni dojmů a nejrozmanitějších zážitků jsme se vydali na dlouhou cestu zpět. V neděli večer už jsme byli v teple našich domů a mohli se chlubit našimi zážitky i nádhernými fotografiemi.

Anglie, místní města, příroda i způsob života se nám vryly hluboko do srdce a budeme se sem všichni jistě rádi vracet.